CASE: SLOW WORKS

As the moon orbits the Earth...

…its lunar phases change and repeats cyclically. There are no shortcuts. There is only time.

SLOW WORKS: EN MULTIMEDIE-FORTÆLLING

Vores tøjproduktionsfirma fik illustreret og formidlet vores slow movement-filosofi via fem medier.

Dét fik SLOW WORKS med sig…

  • Udviklet digital produktpræsentation med sammenhængende storyline i stillbilleder, små film, tekst/storyline, historie og grafik.
  • Synliggjort fremstillingsprocessen og sat tekst og billede på filosofien bag Slow Works unikaproduktion.
  • Siden lancering i juli er omsætningen online steget med 167 % ift. 1. halvår.
  • Siden lanceringen i juli er trafikken steget med 111 % ift. 1. halvår.
  • En prototype til formidling af senere produkter.

Dét fik kunstneren med sig…

  • Første partnerskabserfaring med udvikling af sammenhængende multimediefortælling.
  • Nyt koncept er udviklet til afsætning i andre typer virksomheder.
  • Samarbejde med fotopraktikant, der deltog i udvikling af website.

Dét fik Nordjylland med sig…

  • Styrkelse af kreativ iværksætter i et randområde med få arbejdspladser.
  • Bidrag til fastholdelse af lokal beskæftigelse.
  • Borgere: Værdi for Klitmøllers beboere med forretningsliv på hovedgaden.
  • Turisme: Klitmøllers surfermiljø får adgang til produkter, der er unikke og målrettet dem, og Klitmøller omtales i internationalt rejsemagasin.

“Kunstnere har nogle unikke teknikker til at få folk til at tale om én – sådan som vi har ønsket det!” 

Troels Schwarz,
Indehaver af Slow Works 

Udfordring

Designvirksomheden Slow Works er beliggende i Klitmøller, hvor de producerer unikatøj med egne design og mønstre, hvor de selv indfarver stof og syr med hjælp fra den lokale skrædder. Virksomheden vil gerne have synliggjort sin Slow Movement-filosofi og mål om bæredygtighed til Klitmøllers surfermiljø, der er den primære målgruppe for det unikke tøj.

Hvad skete?

Slow Works indgik partnerskab med forfatter/filmmand Peter Alsted om at formidle udvalgte produkter via sammenhængende formater: website med tekst/narrativ, fotos, små film og grafik.

I modsætning til fx et reklamebureau fik kunstneren frie hænder i forhold til udtryk. Fortællingen afspejler vejen fra produkternes skabelse til den digitale platform og et online univers – med vægt på sanselighed og ro.

Kunstneren brugte kunstneriske analyse- og fortælleteknikker til at formidle virksomhedens fokus på bæredygtighed i design, produktion og virksomhedskultur.

Konkrete mål: Slow Works skulle omtales i min. fem medier og have 15 % øget omsætning samt 10 % øget trafik på hjemmesiden. Se resultater i venstre kolonne og link til fire af de fem interviews herunder.

Partnerskab

SLOW WORKS
www.slowworks.dk

PETER ALSTED
Komponist og lydkunstner
www.peteralsted.dk

De står bag

Artbizz Nord er en pulje under KulturKANten, en del af kulturaftale Nordjylland.
Puljen skal stimulere vækst for virksomheder og kunstnere i Region Nordjylland 2015-2016.
Artbizz er operatør for puljen – i første fase som del af Artlab.dk, nu selvstændigt
 Artbizz-logo-web-150px